Diploma ir

Diploma ir
Diploma ir

Makam Huruf

 photo mro-2.jpg

Kenangan Tahap 7

 photo tahap7semua_zps18002aaf.jpg
Photobucket

Wednesday 28 September 2011

KURSUS ILMU ISMAK

Pihak ISMAK mengalu-alukan kepada rakan-rakan perubatan, Muallij serta masyarakat yang berminat untuk berkongsi ilmu Allah ini. Kami yang serba daif ini sudi berkongsi segala pengetahuan serta pengalaman bagi meningkatkan syiar Islam & menjauhkan kesesatan di kalangan masyarakat Islam.

Perkongsian ini dijalankan secara informal & bebas tanpa dikenakan sebarang bayaran. Segala ilmu Allah adalah PERCUMA & tidak boleh dijual beli. Pihak ISMAK tidak menjual Ayat-ayat Al-Qur'an & segala ilmu yang ahli kami perolehi daripada Allah swt. Kami hanya ingin berkongsi & harap dapat dimanfaatkan bersama.
Segala kelebihan yang ada adalah anugerah daripada Allah swt .


 Sesiapa sahaja boleh dianugerahkan ilmu ini oleh Allah swt & hanya Allah yang tahu sebab musabab pemberian tersebut. PemberianNya merangkumi Ujian berat kepada penerimanya @ sebagai anugerah kelebihan kepadanya. Yang penting bagaimana ia dapat dimanfaatkan kepada masyarakan Islam umumnya. Kami disini hanya dipertanggungjawapkan untuk membimbing masyarakat supaya taat kepada Allah & berserah serta bertawakal sentiasa kepada Allah yang Esa.

Segala kelebihan hanya bersifat sementara@ pinjaman & boleh ditarik balik diatas kehendakNya tanpa sebarang notis amaran. Tiada amalan khusus @ ayat-ayat power @ mentera-mentera syirik, Perkongsian ilmiah ini hanya melibatkan TEMPUR BATIN  yang merangkumi beberapa keperluan rohani & jasmani.

Sebelum Memulakan segalanya, perkara yang perlu ada pada seseorang Muallij@perawat adalah:

KEIKHLASAN & FI SABILLILLAH
- keihlasan untuk membantu & mengorban diri kejalan  Allah swt. Perasaan Berani Mati dijalan Allah perlu ada disetiap perjuangan merawat.

   "Nyawaku hanya Allah yang pegang.. sekiranya ditakdirkan mati, aku menerimanya dengan rasa syukur (Alhamdulillah)"

- Sanggup menerima segala dugaan Allah & berserah segalanya kepada Allah swt.
- Merawat tanpa mengharapkan NAMA, WANG, KEDUDUKAN & PUJIAN ORANG.
- Sanggup mengorbankan masa, wang ringgit demi Islam.

"Sekali aku membantu manusia 1000 kali Allah membantu aku"


Sesiapa yang ingin berkongsi dapat kiranya menghubungi pihak kami... tiada bayaran dikenakan.. semuanya kerana Allah swt. Anda juga boleh mendaftarkan diri sebagai sahabat kami & sama-sama berjuang di jalan Allah demi menyebarkan syiar Islam, insyaallah...



Dimasa yang sama pihak kami juga akan menghebahkan sebarang Kursus daripada sahabat-sahabat  kami yang menganjurkan Kursus Perubatan Islam yang diiktiraf.

3 comments:

saya berminat untk menjadi muallij..bagaimana untuk saya mempelajarinye daripada pihak ISMAK? harap dapt beri info di ryajcreatives@gmail.com

-saiful

saya berminat mempelajari, boleh berikan info. asma.kubro@gmail.com.

saya berminat tok mendalami dri pihak ismak.segala info tlg pada n0vrain_82@yahoo.com.my

Post a Comment