Diploma ir

Diploma ir
Diploma ir

Makam Huruf

 photo mro-2.jpg

Kenangan Tahap 7

 photo tahap7semua_zps18002aaf.jpg

Wednesday, 26 September 2012

PESERTA Pengijazahan Tahap 3 & 4


Pengijazahan Tahap 3 & 4 
(Terbuka Ahli sahaja)
&
Penyerahan Watikah Perawat 
(Peserta yang tamat tahap 1-5)

Tarikh: 14hb Oct 2012 (Ahad)
Lokasi: 
Kem Nur Laman Bestari, Ulu Yam, Selangor

Masa :
 9 pagi-6 petang

Yuran: 
RM150 
(Ahli yang belum pernah ikuti tahap 3 & 4)

 RM50   
(Naqib yang telah tamat tahap 5>) ULANGKAJI

HEAVENLAND RESOURCES
 (512017013503) 
MAYBANK

Sila sms Nama/ Tarikh bayaran ke : 0173109949

TARIKH TUTUP: 8HB OKTOBER 2012 (ISNIN) * Bergantung kepada kekosongan
(1st Come 1st Serve Basis sahaja)

Termasuk:
- Sarapan
- Makan Tengah Hari
- Minum Petang
- sijil watikah

Ahli yang memerlukan Chalet untuk keluarga berehat perlulah memaklumkan dahulu supaya pihak ISMAK RUQYAH dapat menyediakan Chalet & tambahan makanan.

Bayaran Chalet : RM85 (MAKSIMA 4 ORG SAHAJA)
                             RM120 (BERKELUARGA MELEBIHI 4 ORG)


Antara pengisian:
- Bacaan Surah Yasin & DOA SELAMAT
 (Untuk Ahli/Pesakit/Anak2 ahli PMR/SPM/STPM)

- PENGIJAZAHAN KASYAF NUR
- KEMBARA NUR
- KEMBARA & RAWAT
- KEMBARA TEMPUR
- TEMPUR DIAM
-TEKNIK RAWATAN
- Q & A


SENARAI AHLI ISMAK YANG TELAH MENDAFTAR. SILA SAHKAN PENYERTAAN ANDA. SEKIRANYA ANDA TIDAK DAPAT HADIR SILA MAKLUMKAN SEGERA KERANA PIHAK ISMAK RUQYAH INGIN MEMBERI PELUANG KEPADA AHLI LAIN YANG BERHAJAT. TEMPAT ADALAH TERHAD & HANYA TERHAD
 MAKSIMUM 50 PESERTA SAHAJA.

1 NAZARUDIN KLANG 
2 MOHD RUZAIMI KUALA KANGSAR 
3 MOHD. FAIRUZ SGAPORE
4 MUSA IBRAHIM PORT KLANG
5 MUAZ SG. PETANI
6 AHMAD YUSOF JOHORE
7 GHAZALI BIN HUSAIN SEMENYIH 
8 KHAIRI JONID KUALA SELANGOR 
9 MOHD YUSOF ROHANI SKUDAI JOHOR 
10 MOHD KHAIRUL AZMI SELAYANG
11 ANA SALWA NAMLI SELAYANG
12 SITI FATIMAH PUCHONG
13 AHMAD HAFIZUL PUCHONG
14 AZLINA AZMI WANGSA MAJU
15 SARJAN ZUL CHERAS 
16 SITI NAZURAH CHERAS 
17 ZARINA MOHD KHALID SKUDAI JOHOR 
18 SHUKRI NON JITRA 
19 HASMAH NON JITRA 
20 ZAINUDDIN JOHORE
21 ABDUL HADI JOHORE
22 MASYITAH MINHAD MANJUNG
23 FAIZAN ZAIDI HO MANJUNG
24 BAHARUDIN OMAR JOHORE
25 MOHD ZAINURIN PARMAN SHAH ALAM
26 MOHAMMAD AZZUAN MUSA PORT KLANG
27 NAZARUDDIN MOHD ZIN RAWANG
28 SHAHRUL AZAM KAJANG 
29 SAUFI KAJANG
30 MOHAMAD NABIL ADZEMI KAJANG 
31 AZIZ BIN MUSA GELANG PATAH
32 SHAH RIZAL ABU HASAN BT CAVES 
33 AMIRUDIN MUSANIF KLUANG
34 UST. ZULKIFLEE SGAPURA
35 MUHAMMAD SGAPURA
36 MOHAMMAD ROSLEY SGAPURA
37 MUHAMMAD SAIFUL CHANGKAT JERING
38 SAHRINNIZAM BDR TASIK PUTERI
39 AHMAD FARMIN K.LUMPUR
40 RAHMATULLAH SALAMUDDIN SHAH ALAM

41. HAFIZAN PENAGA PENANG
42. HISHAMUDIN MOHAMED ( BDR BARU BANGI)
43. NURUL IZZAH YAHAYA (SHAH ALAM)
44. MAZLAN JAMHARI (SHAH ALAM)
45. USTAZ ROSLAN (JOHOR)
46. MOHD KHISHAM NORDIN (CHANGKAT JERING)
47. MUHAMMAD B. MANAF@IBRAHIM (KELANTAN)
48. ELIAS NOR (KELANTAN)
49. MOHD KHAIRUL ZASMIZAM (SARAWAK)
50. MAZDALINA (SARAWAK)
51. AZIZ MUSA (JOHOR)
52. A.KAMAL ARIFFIN (SHAH ALAM)
53. NURUL BARIAH ROSLAN (NILAI N9)
54. NASRUL AZIM ROSLAN (NILAI N9)

Friday, 21 September 2012

Pengijazahan Pertama di Kuala Lumpur/Selangor


Tarikh pengijazahan Pertama: Sila sediakan kain putih 2 meter: Bayaran: RM150 : terbuka untuk pesakit & perawat : Min 16 tahun dibawah kebenaran ibu bapa: ingin merawat diri sendiri, keluarga & masyarakat.

SILA SMS NAMA, NAMA IBU , LOKASI ANDA, TARIKH & MASA YG ANDA HAJATI. KE

0173109949 USTAZ KAMAL

Ketua Afrit "Musa" Mencabar aku..


Rentitan daripada Kursus Perubatan Ismak Ruqyah di Hulu Yam 15-16hb Sept 2012 tempoh hari serangan ke Puan M berterusan... cabarannya bermula apabila tukang sihir terasa tercabar apabila semua jin yang dihantar berjaya dikeluarkan dengan izin Allah termasuk si Timbalan ketua Afrit  "Daud" yang pada mulanya menemplak pejuang-pejuang Ismak Ruqyah dengan perkataan..

"Langkah pincang... langkah pincang.... setakat bom atom kecil aku tak jadi apa-apa"

Perkataan begini mungkin bagi perawat @ pelatih muda akan merasa tercabar @ termakan asutan si Afrit ini.. tetapi psychology attacknya tidak berjaya pada aku... biarpun pincang dimata kamu wahai afrit tapi yang penting tuan kamu tumbang dengan izin Allah... Mungkin pejuang Ismak masih ingat bagaimana dari seorang Afrit yang kasar, sombong, bongkak berjaya kita jinakkan..?

Semua afrit berperangai begitu.. dah lumrah idup sebagai afrit yang penuh rasa bangga diri kononnya dia lebih baik dari manusia, lebih pandai bab agama sampa Al Fatihah pun  dikatakan salah baca, walhal dia seorang Afrit Kafir... kalau lemah iman, lemah keyakinan kepada Allah.. maka kita dari segi psychologynya juga akan lemah... termakan racun yang kita sendiri yang tanam... Apabila ditawarkan peluang untuk dia dibebaskan maka dia tidak tunggu lama untuk menyahut tawaran itu... selepas berjaya selamatkan batu yang mengikat tubuhnya yang berada di tangan tukang sihir, Daud pun keluar dengan sukarela..... kadang kala cara kasar tidak berkesan, maka cara halus digunakan. Mungkin ada para pejuang seronok melayan si Daud ini... Mungkin ada yang kali pertama berdepan Afrit...Mungkin masih ada yang tidak boleh tidur malam mengingati setiap tutur kata si Daud ini... tapi apapun itulah pengalaman berharga para pejuang muda Ismak Ruqyah di dalam Kursus baru-baru ini.....

Disangkakan panas sampai ke petang, rupanya si Ketua Afrit "Musa" datang menyerang Puan M keesokkannya......diketika itu aku masih di tengah-tengah Bandar Kuala Lumpur; melayan kerenah anak-anak bershopping menerima panggilan dari suami Puan M...khabar yang kurang menyenangkan... Puan M diserang sekali lagi oleh ketua jin Afrit bernama Musa pulak...Musa menyatakan dia marah kerana habis bala tenteranya disedut oleh suami Puan M ... alhamdulillah berbekalkan sedikit ilmu yang dicurahkan di dalam Kursus  "A" berjaya dalam misinya menarik jin kedalam besen ... Musa mengamuk.....

Musa mengambil handphone "A" dan berkomunikasi kasar dengan aku... hoi.. jom bertarung... aku cabar engkau.. itulah ayat yang aku masih ingat lagi yang diutarakan Musa.. dia memperkenalkan diri sebagai ketua Afrit yang bernama Musa... aku bertanyakan dia perihal timbalannya sebelum ini.. aku bertanya betulkan nama timbalannya itu Daud (walhal sewaktu perbincangan di dalam rawatan itu dia merahsiakan nama itu; Rahsianya: sebelum Daud melepaskan tubuh Puan M , aku bertanya namanya sayu-sayu kedengaran :Daud nama aku). Musa mengiyakan nama itu... Ya nama dia Daud.. timbalan yang tidak setia... Musa makin bongkak dengan nada kasar.."Jom bertarung, sekiranya aku menang aku akan jaga keluarga ini... kalau aku kalah aku akan keluar selamanya..Kalau kau tak free sekarang tak apa , kau bagi tau saja pukul berapa.. aku tunggu" ...

Dengan Yakin Musa memberi amaran kepada aku... aku membalas.. boleh kau jangan main tipu... kau bawa tentera kau kan? Musa marah.... aku ketua la wei.... 1 by 1 la bro...

"baik aku terima cabaran engkau... jam 10 malam nie...." dengan confident aku menjawap.. walhal aku masih di Kuala Lumpur & hanya akan pulang ke Parit Buntar sekitar jam 8 malam..... perjalanan dari Rawang ke Parit Buntar sahaja mengambil masa dalam 3 jam paling laju.. tetapi memandangkan masih kepenatan kursus mungkin aku mengjangkakan 4 jam perjalanan kali ini.... alamatnya pukul 1 baru boleh ON bertarung..dalam masa itu Musa menghantar spynya untuk mengekori aku,... dalam tandas aku tangkap 3 ekor & ikat di kaki mangkuk tandas... padan muka...

Aku memohon bantuan dari Allah swt untuk mendapat ilham.. lantas Allah terdetik dihatiku memohon bantuan Fatihah dari pejuang-pejuang Ismak Ruqyah melalui sms.. alhamdulillah Fatihah datang kepadaku serupa roket... aku install & install.   Tepat jam 8 malam, tiba-tiba ayah kepada Puan M menghubungi aku... bertanyakan aku cerita sebenar kerana Afrit Musa  telah memberitahu keluarganya bahawa dia tengah tunggu masa nak bertarung dengan Ustaz Kamal... aku ketawa sendiri... sombong si Musa nie.. confident dia nak tumbangkan aku... habis satu kampung dia canang....Alhamdulillah keluarga Puan M juga membuat persiapan untukku; mereka telah buat solat hajat, ibunya telah sedekahkan Surah Al-Kaffi padaku & mendoakan kejayaan malam nie... aku terharu.. bagiku sekiranya malam ini adalah malam terakhir aku.. aku akan mati dengan tenang insyallah.....dalam 830 malam aku bertolak ke Parit Buntar berbekalkan beberapa ayat yang pernah dibekalkan guruku untuk bertembung dengan ketua afrit.. dibaca berulang-ulang kali dari Rawang ke Parit Buntar. Tapi sebelum sampai jam 10 malam aku telah hantar pesanku kepada Musa  bahawa aku akan lewat sedikit.. aku beritahu sampai saja aku akan call utk bertarung...tapi dalam hariku kuat menyatakan bahawa aku akan Islam kan Musa nie...itu niat pertama aku.. supaya Allah memberikan dia hidayah...

Aku tiba dengan semangat di Parit Buntar tepat 110 pagi, aku mandi.... keluar semula sebelum berwuduk mencium buat kali terakhir anak-anakku, isteriku & memohon keampunan kepada ibuku melalui telepon ..bersedia sekiranya aku akan syahid malam ini.. isteriku memandang dengan sayu... aku pasrah sekiranya pagi ini ajalku.. aku terima.. aku masuk ke bilik rawatan .. tidak ku kunci kerana senang isteriku mendukungku buat kali terakhir sekiranya nyawaku terhenti pagi ini.. (lazimnya aku akan kunci kalau ada pertembungan dengan mana-mana tukang sihir atau jin biasa).. isteriku menanti diluar bilik dengan debaran,, aku pandang isteriku buat kali terakhir... anak-anakku... aku tak sanggup lihat.. biar aku berperang dengan tenang.. aku bersedia 100% tanpa rasa takut.. takutku hanya pada Allah bukan kepada makhluk lain... semua hadiah fatihah dari pejuang-pejuang Ismak Ruqyah aku pohon pada Allah swt supaya diinstallkan kepada aku.. alhamdulillah terletak cantik, berserta senjata 2  senjata baru berupa kayu & pedang...Selesai solat hajat & Taubat... alhamdulillah... aku menghubungi suami puan "M".... tapi 'Puan M tidur... puas dipanggil Si ketua Afrit Musa... tak datang-datang... aik... tadi cabar sangat sekarang dah lari?... aku menghubungi Musa melalui tali Allah... alhamdulillah aku melihat Musa dalam keaadaan sedih.. terkurung di dalam karung yang dibuat tuannya sendiri... baru ku sedar sebenarnya kekuatan doa Pejuang-pejuang & doa-doa orang sekeliling kita menjadi senjata utama kepada musnahnya afrit ini...Dari misi berperang bertukar menjadi misi menyelamatkan Afrit Musa dari tuannya sendiri... aku dapat rasakan bahawa Tukang Sihir dapat merasakan bahawa Afrit Musa akan tewas malam ini kerana kekuatan yang Allah izinkan dalam pertarungan.. kekuatan doa, kekuatan fatihah & kekuatan keyakinan pada Kuasa Allah swt.... sekiranya tewas Afrit nescaya akan keluar selama-lamanya dari hidup Puan M... Tukang sihir kecut & penakut...

Rupanya ada seekor lagi Afrit gemuk yang lebih besar dari Musa menghalang... Si tukang sihir mencabar Puan M sahaja kerana Puan M adalah anak muridku.. sekiranya Puan M tumbang baru dia akan berlawan dengan aku.... aku ketawa sendiri kerana aku yakin Puan M dapat menewaskannya... Puan M aku install dengan kekuatan Fatihah tadi berserta baju besi sampai ke tangan..aku meminta Puan M meilahat baju besinya.. Puan M menjawap.. Ada Ustaz... Puan M bermula ... pertarungan agak sengit.. aku hanya memerhati dari jauh, sekali sekala menghantar senjata kepada Puan M.. alhamduilillah tukang sihir tumbang.... "ada lagi Ustaz... gemuk tu... aku meminta Puan M menghulurkan tangan & aku balingkan tali panjang untuk mengikat kaki afrit gemuk... alhamdulillah Allahhuakbar... dapat dah ustaz....apa nak buat?.. potong kepala dia & buang ke Serambi Madinah"..aku menyahut......

Alhamdulillah pagi itu berakhir dengan kemenangan selesai dalam jam 330 pagi... tapi malangnya aku & Puan M gagal menyelamatkan Ketua Jin Afrit Musa...makin lama makin sayup suaranya & hilang begitu saja.. tapi aku tetap berdoa semoga Musa akan terlepas besoknya... 350 aku tidur dengan tenang... alhamdulillah bernyawa lagi aku hari ini....

Subuh besoknya aku melihat hampir 100++ sms doa & semangat & tidak kurang pula bertanya khabar... mungkin ada juga beranggapan bila tak jawap tu mungkin dah mati aku nie...ibuku orng pertama menghubungi secara direct bertanya khabar... alhamdulillah.., kemudian beberapa naqib-naqib sahabat2 lain.. ada yang tak dapat tidur... risau... perlahan-perlahan aku membalas setiap sms dengan berita gembira... alhamdulillah doa kalian diterima Allah.. Jazakumullah.. hanya Allah sahaja membalas jasa baik kalian..


Tengah hari aku menerima panggilan dari "A" suami Puan M..... alhamdulillah Ustaz... Musa dah bebas.. tadi dia datang melalui isteri saya... dia minta maaf pada Puan M, Saya, Keluarga Puan M dan pada Ustaz sekali..." dia dah peluk Islam... nama baru dia adalah ISKANDAR...............Tahniah Abg "A" & Puan M.... semoga Allah memberikan kekuatan pada kalian berdua... Semoga Allah memberikan perlindungan...


ALHAMDULILLAH.......... bersambung.....


Tuesday, 18 September 2012

Koleksi 2 Kursus

Photobucket 
Lepak Time
Photobucket 
Serangan Mula

Photobucket 
Sarjan Zul Tunjuk Power..
Photobucket 
Perkongsian Bernilai dari Sarjan Zul
Photobucket 
Saudara Ruzaimi Kuala Kangsar
Photobucket 
Saudara Hadi Johor
Photobucket 
Ukhwah Persahabatan di Meja Makan
Photobucket 
Ada sahaja soalan,, walaupun di meja makan...
Photobucket 
Diluar Kawasan Makan pun kena Tanya....
Photobucket 
Tak jadi masalah... Ustaz memang kaki sembang
Photobucket 
Tengah Serious.. Pengijazahan Khatam
Photobucket 
Jangan Masuk youtube naa.. Ustaz dah pesan.. biar jadi Rahsia..

 Photobucket 
Saudara Munzir turut hadir... walaupun banyak rintangan
Photobucket
Pak Din Urut Johor vs Pak Musa Port Klang... Ustaz nak jadi anak murid Pak Din,,tapi ditolak Pak Din... mungkin bukan rezeki Ustaz kata....

Koleksi Photo Kursus

Photobucket
Saudara Zainurin, Shah Alam


Photobucket
Saudara Zahari, Tganu ite


Photobucket
Cikgu Zainudin Vs Saudara Yusof JB



Photobucket
Saudara Shukri Non Kedah

Photobucket
Sesi Makan Tengahari

Photobucket
Pertahanan Sheikh Aswadi
Photobucket
Serang Afrit

Photobucket
Standby berperang

Photobucket
Buah Pukulan Maut

Photobucket 
Pantang Keluar ada sahaja Soalan... itulah yg terbaik.. Jgan ada segan silu..

   Photobucket
Pengijazahan
Photobucket
Photobucket
Geng Lawan Tarik Tali
Photobucket

 Photobucket
Macam2
Photobucket
Sarjan Zul in Action
Photobucket
Perkongsian Pengalaman Sarjan Zul 
Photobucket
Saudara Ruzaimi Kuala Kangsar

Monday, 17 September 2012

Kursus Rawatan & Pengijazahan Tahap 5


Jemaah Ismak Ruqyah  
Kursus Intensif & Pengijazahan Tahap 5

Pejuang-Pejuang Fisabilillah Tahap 5
Watikah Perawat (Muallij)


Thursday, 13 September 2012

Jadual Kursus




TENTATIVE PROGRAM
15hb Sept 2012 (SABTU)
730-9.00 PAGI      KETIBAAN & PENDAFTARAN * SARAPAN
                                SOLAT DHUHA /HAJAT /PEMBAHAGIAN CHALET/DORM
9.00 PAGI              BACAAN DOA
                             UCAPAN & TAKLIMAT
                                TAARUF 
9.30  PAGI             KUDAPAN /SARAPAN*
10.00 PAGI            PERKONGSIAN PENGALAMAN PELATIH
11.00 PAGI           PEMBAHAGIAN KUMPULAN
·         PELANTIKAN KETUA KUMPULAN

11.15 PAGI            LATIHAN PERNAFASAN

12.00 PAGI            PENGIJAZAHAN 1TAHAP 2 & latihan

12.45-2.15 PTG      REHAT , MAKAN TENGAHARI & SOLAT ZOHOR
2.15  -4.15 PTG       LATIHAN GERAK & PEMBETULAN SARAF

4.15 -530 PTG       REHAT & SOLAT ASAR

5.30 – 6.15 PTG OUTDOOR / SANTAI
                                
6.15 – 7.45 MLM       REHAT, MAKAN MALAM , SOLAT MAGHRIB


SESI MALAM
8.15 -10.30 MLM               
¨       PENGIJAZAHAN 1
¨       PENGIJAZAHAN 2
¨       PENGIJAZAHAN 3 (TAHAP 5 SAHAJA)

10.30 MALAM      REHAT
10.45 MALAM      UJIAN  & PEMILIHAN NAQIB

10.45 MALAM –  TEMPUR AFRIT BERKUMPULAN & SERANGAN JEMAAH
v  PRAKTIKAL  SERANGAN KE AFRIT & TUKANG SIHIR


11.30 MALAM
v  MEETING GURU &  NAQIB
                               
                                TASBIH




TENTATIVE PROGRAM
16hb Sept 2012 (AHAD)
5.30-7.00              SOLAT SUBUH BERJEMAAH

7.30-8.30 PAGI     SARAPAN
                                SOLAT DHUHA /HAJAT /

9.00 PAGI              TAKLIMAT RAWATAN
                                DEMO RAWATAN SLIDE

9.30  PAGI             JENIS-JENIS GANGGUAN
v  MENGENAL PASTI GANGGUAN
v  JENIS-JENIS JIN
v  GANGGUAN SEDAR
v  GANGGUAN TIDAK SEDAR
v  TAFSIR MIMPI
v  AYAT-AYAT RUQYAH/SELAWAT/DOA

10.00 PAGI           KEKUATAN AIR &MEDIUM ENERGY TAMBAHAN
v  BS
v  DS
v  DK
v  KY
v  KNS

10.15 PAGI            KAEDAH RAWATAN

12THARI – 230PTG REHAT & RAWAT
¨       SOLAT ZOHOR

2.30-330PTG        PRAKTIKAL
330-430PTG          SOAL JAWAP & UCAPAN
¨       SESI  ANUGERAH SIJIL & WATIKAH
¨       PHOTOGRAPHY
5.00 PTG                TASBIH & BERSURAI




Tuesday, 4 September 2012

DAFTAR KURSUS & PEMBAYARAN


TARIKH:15-16HB SEPT 2012 (2 HARI 1 MALAM)
HARI     : SABTU & AHAD

 LOKASI:


PEMBAYARAN DIBUKA SEKARANG:

HEAVENLAND RESOURCES
512017013503
(MAYBANK)

YURAN:
RM230 
(PELATIH TAHAP 1 & YANG BELUM LENGKAPKAN TAHAP 2@3@4)

RM200 
(PELATIH YANG TELAH LENGKAPKAN TAHAP 1-4)

Sila sms Nama / Jumlah Bayaran / Tarikh & Masa Pembayaran 
ke:
017-3109949

Yuran Meliputi:
  • Makan & Minum
  • Chalet untuk 2 Hari 1 Malam
  • Outdoor 
  • Sewa Dewan
  • Sijil Tauliah Rawatan 
  • Sijil Penyertaan
  • Nota
  • File
Senarai Peserta Mendaftar Terkini: (7 KEKOSONGAN LAGI)

NAMLOKASI
NAZARUDIN KLANG
MOHD RUZAIMI  KUALA KANGSAR
MOHD. FAIRUZ SGAPORE
MUSA IBRAHIM PORT KLANG
MUAZ SG. PETANI
AHMAD YUSOF JOHORE
HISHAMUDIN BANGI
KHAIRI JONID KUALA SELANGOR
ERRYZAL SAMSUDIN TMN.MELATI
MD YUSNI OTHMAN PANTAI DALAM
MOHD EAZZAM KAJANG
PILUS AHMAD SABRI JELAPANG, PERAK
KHAIRUDIN KALWAWI KUALA LIPIS
MOHD KHAIRUL AZMI SELAYANG
SHEH MHD ASWADI PUTRAJAYA
ANA SALWA NAMLI SELAYANG
SITI FATIMAH PUCHONG
AHMAD HAFIZUL PUCHONG
AZLINA AZMI WANGSA MAJU
SARJAN ZUL CHERAS
SITI NAZURAH CHERAS
MOHD ZULHAIRI PANTAI DALAM
KHAIRUDIN KURDI SHAH ALAM
MOHD FUDLULLAH SENAWANG
SHAHNON AHMAD TAIPING
AHMAD SAFWAN IPOH
MOHD MUNZIR KAJANG
SHUKRI NON JITRA
HASMAH NON JITRA
JAMALHURI PENANG
ZAINUDDIN JOHORE
ABDUL HADI JOHORE
A.KAMAL ARIFFIN  
MASYITAH MINHAD MANJUNG
FAIZAN ZAIDI HO MANJUNG
BAHARUDIN OMAR JOHORE
MOHD ZAINURIN PARMAN SHAH ALAM
MOHAMMAD AZZUAN MUSA PORT KLANG
NAZARUDDIN MOHD ZIN RAWANG
FAUZI ZAKAREYA BTG KALI
JULIANA BTG KALI
SHAHRUL AZAM KAJANG
SAUFI KAJANG




Monday, 3 September 2012

"Hoi" Si Afrit tumpas bersama Ahmad si tukang sihir...


Sambungan serangan Afrit

Aku menerima khabar dari ahli jemaah ISMAK RUQYAH "A" menyatakan bahawa isterinya dibawah pengaruh Afrit...mereka dalam perjalanan menuju ke ibu kota singgah sebentar untuk solat Maghrib di RNR Sg. Buloh. "A" kuatir isterinya "M" tidak akan keluar dari surau tu kerana Afrit melalui isterinya berkata dia dia nak tidur di dalam surau...

Lantas aku kirimkan zikir & amalan yang perlu dijadikan modal supaya Afrit tidak berjaya membawa "M" pergi lagi jauh...diketika itu aku di luar kawasan dan hanya berbekalkan android yang baterinya separa sedar menunggu ajal sja nak padam, bergegas pulang ke pengkalan dengan tergesa-gesa.. dalam perjalanan aku kirimkan pedangku ke "A" dengan bermohon kepada Allah; "A" akan berjaya mendapatkannya.

Aku menghubungi "A".. "A" berkata "M" berjaya ditarik keluar dari surau itu... alhamdulillah dia tak buat kacau di sana.. diketika aku bersembang mengenai strategy menentang Afrit bersama "A".  Afrit melalui "M" minta "A" serahkan hp kepadanya.....

Afrit: Hoi Kamal... Aku kawan lama kau nie... kenapa kau kacau aku? (suara tak ubah seperti lelaki 
          Matang- walhal "M" wanita lemah lembut)

Aku: bila masa aku berkawan dengan engkau afrit? aku kacau kau kerana kau kacau alam manusia...

Afrit: Aku buat kerja saja.. kau janganlah masuk campur.. kau tak mampu lawan aku... tuan aku pun kuat..

Aku: Allah Berkuasa atas semuanya... nyawa kau di tangan Allah... kau tunggu kalau kau berani..
Afrit: dah kau tau nyawa aku di tangan Allah buat apa kau nak bertarung dengan aku...

Aku: kalau tak bertarung macam mana kau nak mati... aku kena usaha padamkan nya engkau dengan izin 
       Allah swt.

Afrit: kalau nak hantar tentera kau ..jangan hantar macam tentera kau yang kecil macam nie... (mungkin dia 
       maksudkan "A"..walhal dia dah terluka ditikam "A" diketika tadi.. berlagak macam terrer)
       Aku tak takut dengan kau...

Aku: bantuan aku dari Allah, & aku dengan berdoa sahaja Allah boleh turunkan tenteranya menghancurkan 
        kau...
Afrit:Kau sombong...bongkak...

Aku: Aku tidak sombong pasal Allah telah menjanjikan pertolongan kepada golongan yang di zalimi.. aku 
        yakin Allah akan makbulkan doaku... tenteraku adalah tentera Allah secara fizikal & tentera Allah dari 
        alammu juga...semua dengaan izin Allah. Apa yang tuan kau janjikan pada kau .... makan minum kau 
        terjaga. Apa kau nak? aku boleh mohon supaya Allah berikan kau lebih baik apa yang kau dapat 
        sekarang.. janji kau tak dadang lagi ke tubuh ini...
Afrit: Makan minumku terjaga... tuan aku menjanjikan wanita ini sebagai isteriku... kau doalah pada tuhan 
        engkau supaya dia jodoh aku....boleh?

Aku: Jin mana boleh kawin dengan manusia.. lagipun dia dah kawin.. aku cuma boleh doakan semoga Allah 
        kirimkan wanita dari golongan engkau yang lebih cantik dari "M" untuk kau buat isteri...

Afrit: Aku tak mau.. aku nak "M" jugak..
Aku: Kalau macam tu aku tiada pilihan melainkan mengistihar perang dengan kau ...
Afrit: baik... kita tengok sapa berjaya....

Aku: Semalam pun kawan kau semua tumbang bertarung dengan aku... aku guna doa & zikir sja & 
        keyakinan pada Allah habis kawan-kawan kau tumbang... pasal apa kau lari semalam? (teringat kes  
        serangan semalam)
Afrit: Tuan aku panggil aku balik la bodoh... kalau tak kau pun tumbang...
Aku: Afrit penakut.. wahai jin laknatullah hancurlah kau lepas nie... kau tunggu azab Allah..
Afrit: aku malas lah sembang dengan kau... 

Aku: apa nama kau afrit?
Afrit: Kau panggil aku hoi sja...
Aku: Kau tentera kafir?
Afrit: Aku tentera Kristian.....Malaslah sembang dengan kau... 

(HP diserah kembali kepada A")..
 aku arahkan "A" beredar dari situ kerana kawasan agak bahaya...

Dengan segera aku menghubungi Tentera fisabilillah Ismak Ruqyah yang sentiasa bersedia berjuang... Naqib-naqib dulu di maklumkan... kemudian panglima-panglima perang lain. Alhamdulillah serangan bertali arus ke tubuh :M" dijalankan.. serangan ke Ahmad (si tukang sihir & Afrit dilaksanakan)

"A" menghubungi kembali; Ustaz Afrit dah keluar....... aku memanjatkan kesyukuran Afrit tercabut dari tubuh "M" dengan izin Allah swt.... aku pohon "A" mencari tempat yang paling selesa dan selamat buat sementara waktu nie...

Serangan ke tubuh Afrit & Ahmad masih dijalankan ... aku sambil membuat serangan, sambil berFB kepada yg lain & sms ke panglima-panglima perang yang lain.. kalau dikumpulkan keseluruhan semuanya melebihi 50  
pejuang.. Dasyat-dasyat pukulan panglima-panglima perang nie.. aku cuma focus kepada Ahmad melumpuhkan sarafnya supaya tidak aktif lagi... Naqib-naqib semua ada.. panglima perang KL, Perak, Kelantan, N9, Malaka, JB, Patanni pun berkampung di rumah Ahmad laknatullah. Alhamdulillah semua dikepung... Sebahagian Naqib aku tugaskan melindungi 'M" di luar sana.

Aku menerima sms "A"...
 "Saya ada kat rumah adik saya di MK.. ada afrit kat depan rumah dia tapi tak boleh masuk macam tengah bingung.. dalam bilik pulak ada pintu yang tertutup.. ada pesanan dari Ahmad .. jangancampur urusan perempuan "M" nie..."

Aku menyelongkar ke MK... ya betul Afrit lain ada d sana.. tapi tercedera... terpaksa hadir menunjukkan kekuatan tetapi hakikatnya tunggu masa nak mati...belum sempat pukulan halilintar memecah bumi Afrit cabut lintang pukang... aku lihat Allah utuskan banyak tentera mengiringi "M" di rumah itu...

Sesungguhnya itu urusan Allah... wajah panglima-perang Allah melihat dengan senyuman... hanya salam ku kirimkan semoga Allah melindungi kalian...insyallah....

"A" sms " rasa macam ada benda besar kat depan pintu bilik berpedang..."
Aku membalas: bacakan fatihah di tiup supaya Allah buka lagi kasyafmu, tentera Islam kita berkampung disana ... insyaallah".


Jazakumullah kepada pejuang-pejuang Panglima Perang semuanya yang telah berjaya menundukkan Afrit & Ahmad si tukang sihir... sesungguhnya practice makes perfect.. walaupun baru tahap 1 tetapi pukulan hanya Allah sahaja yang mengetahui.... Semoga Allah membalas jasa kalian.. yang tercedera bersabarlah..ini adalah ujian buat anda.. insyaallah yakinlah Fatihah akan mengubati luka anda...insyallah...

Naqib2 terima kasih... cepat seperti kilat, deras seperti angin respond anda... Panglima2 perang lain laju macam roket pukulan anda... Maaf nak tanya... sapa yang baling bom tak bagi warning tadi?  .... bukan nak marah.. tapi khabor dulu,, ada tak sempat keluar...(rasaku kenal siapa).....







Afrit dari Mekah Menyerang...


Seperti biasa dikala ada pengijazahan maka akanku selitkan dengan rawatan seperti biasa.. tapi kali ini rawatan di Rawang. Hari Jumaat kali ini alhamdulillah tidak begitu meletihkan memandangkan aku bertolak dari Parit Buntar di selepas Maghrib menuju ke penjuru ibu kota "Rawang". Ku terpaksa korbankan perkara-perkara tertentu demi menuntut kerjaku sebagai pejuang Fi sabilillah.. 

Malam Jumaat telah disetkan untuk sepasang suami & isteri yang seminggu sebelum ini aku telah rawat. Alhamdulillah ada perubahan buat seketika, tetapi serangan balas si penyihir memaksa mereka kembali mendapatkan rawatan tepat 945 malam. Penderitaan hampir 2 tahun melawan sihir padaku sudah tidak boleh diterima lagi & kesabaran sudah sampai ketahap keterlaluan & penuh kezaliman.

Alhamdulillah malam itu perjalanan berjalan lancar, jin pembelot menghadirkan diri melalui si isteri membongkarkan segala rahsia yang tertutup sebelum ini. Dengan kajian strategi peperangan agak mustahil melawan kezaliman jin ini kerana tukang buatnya menyimpan dendam tersumat dibantu ahli keluarganya yang lain bergabung  menyihir mangsa. Tambahan bapa penyihir juga seorang bomoh yang dikabarkan handal pada mata jin. Keluarga ini dikepung oleh bala tentera yang diketuai oleh 3 ekor Afrit dari Mekah.

Aku tidak gentar kerana takutku hanya pada Allah.....


Di malam itu aku tidak mahu merawat tetapi bertekat untuk membuat serangan ke Penyihir yang menjadi punca kepada segala gangguan ini. Kepada Allah aku berdoa & alhamdulillah Allah menggerakkan hatiku supaya mendidik pasangan ini & membawa mereka bersama-sama berjuang menentang kezaliman makhluk ini. Pengijazahan segala rahsia dilakukan dengan hati terbuka memohon supaya Allah swt memakbulkan doa.

Pengijazahan bergerak lancar & serangan dilakukan & penyihir tumbang seketika... waktu sudah 420 pagi.. nafasku & tenagaku masih panjang.. masyaallah ini adalah kekuatan Allah pinjamkan seketika dikala berjuang di jalanNYA.. Alhamdulillah bertambah lagi jemaah ISMAK RUQYAH yang aku rasa dapat membantu mereka melawan sendiri makluk laknatullah itu..

Kebesokan harinya semasa taklimat pengijazahan, aku di serang bertubi-tubi...aku menggunakan zikir sebagai kubu, aku tutupkan keletihan pertarungan di mata anak muridku supaya tiada seorang pun perasan akan serangan yang berlaku... kekuatanku hanya air... tidakku tahu berapa banyak aku telah habiskan air Drinking water... rasanya lebih 8 liter dalam tubuhku demi menjaga kekuatan & melemahkan seranagn Afrit.
Pengijazahan & sesi rawatan di malamnya berakhir dalam jam 330 pagi, sejam lebih awal dari semalam. Alhamdulillah. Pengijazahan besoknya (Ahad) terpaksa aku batalkan kerana aku ingin lebih bersedia menerima serangan Afrit yang tidak pernah merasa jemu. Sebelum ini penyihir menggunakan jin-jin kaki lima untuk menyerang, tetapi apabila habis tumbang, Afritlah kekuatan yang akan digunakannya.

Ahad; aku kembali ke Parit Buntar, sepanjang perjalanan serangan bertali arus.... hanya bekalan zikir mainan  jantungku, selawat & gerak serangan balasku. Isteri & anak-anakku sudah biasa pekara ini, jadi tiada masalah kepada mereka untuk memahami pergerakan aku. Alhamdulillah selamat tiba dengan jayanya tetapi aku terkena satu detuman tembakan di belakang tubuhku.. agak parah..tapi aku yakin Allah tempat aku mengadu...

Selesai solat Asar, deringan Handphone (Yg sering kehabisan bateri) kedengaran.. berita tak baik nie.. terdetik dihatiku... Ya tepat sangkaanku, apabila Afrit keletihan melayan serangan balasku dia berpatah balik ke pesakit asalnya... sahabat Ismak memberitahuku isterinya ternampak Afrit meletakkan 2 bendera; Merah & Putih di rumahnya, memberi amaran akan berlaku serangan.. aku minta suami & isteri bersedia dengan gerak masing-masing. Aku terbang sekali lagi bertempur dengan si Afrit... aku lontarkan pedangku untuk dijadikan senjata buat Pelatihku "M" untuk digunakan memotong kepala Afrit... sms ku kirimkan sebagai tanda............... suami "M" memberitahu 'M" tumbang tanpa sempat melakukan aksi seterusnya, hanya pedangku sempat di capai, rohnya ditarik ke rumah penyihir oleh Afrit.. 'M" tidak sedarkan diri secara total.

Sekarang keaadaan makin gentir, dengan keizinan Allah swt aku dapat tewaskan penyihir & bapa penyihir, roh "M" aku rentap ke tubuh "M" kembali.. alhamdulillah. untuk kepastian aku telephon suami "M", "A" kata alahmdulillah "M" dah sedar & ok & bersedia untuk berjemaah Maghrib.

Setelah insya 'A' memberitahu rahsia-rahsia yang tidak dapat diceritakan disini, aku meminta "M" mengirimkan bendera Afrit tadi kepadaku supaya rumahku menjadi signal utama serangan. "A" juga menceritakan Afrit dapat menguasai isterinya itu & siap memberi amaran. Afrit juga mencabar 'A' untuk bersilat. Tetapi Alhamdulillah 'A' pandai mencari helah supaya tidak ada pertarungan antara mereka (maklumlah masih baru pengijazahan semalam) latihan pun belum sempat lagi... tindakan bijak & itulah sepatutnya berlaku..

Anak isteri ku tertidur kepenatan dalam jam 12 pagi..... aku dapat rasakan Afrit bersama tenteranya berada di luar rumah... aku bersedia dengan topup yang banyak.. zikirku makin laju gerakku makin kencang... bertali arus serangan digenap penjuru menuju tepat ke tubuhku...Afrit mengalah seketika... tetapi luka dibelakangku kembali berdarah... tiba-tiba aku terasa ada kekuatan merentap luka & besi terpacak dibelakang tubuhku, ku pandang... subhanallah anak muridku tadi 'A" menggunakan kekuatan rohnya membantu aku...samaada "A" disana menyedari@tidak menggunakan gerak mimpinya membantu aku disini diatas keizinan Allah swt.. aku kembali cergas...alhamdulillah...

Tiba-tiba anak lelakiku kerasukan, parah......aku hentak jin kecil keluar dari tubuhnya.. anakku kepanasan... agak parah tetapi Alhamdulillah masih bisa bertahan. Kemudian isteriku terkena biasan pukulan..terjaga dari tidur kesakitan & separa kerasukan.. alhamdulillah aku pecahkan mata Afrit & keadaan kembali normal....

Aku sangkakan serangan bakal berakhir apabila ku pandang jam di androidku dah pukul 4 pagi.. macam mana nie.. esok ada keja lagi nie.. diketika ku bercadang untuk solat hajat aku nampak Afrit terbang direct menuju tepat ke anak perempuanku yang berusia 4 tahun.. terkejut aku apabila terlihat Afrit tewas tersembam tidak dapat pecahkan kubu anak perempuanku .. Balqis terjaga sambil memerhati abangnya.. Afrit terus menuju ke anak lelakiku, belum sempat Afrit memasukki sepenuhnya anak lelakiku, Balqis merentap kuat Afrit dari kaki abangnya... Subhanallah.. baru ku sedar sesungguhnya si Balqis Allah anugerahkan kekuatan tertentu dengan izinNYA walaupun baru berusia 4 tahun. Rentapan Balqis yang terlalu kuat menyedarkan ibunya yang nyenyak tidur akibat keletihan.. seekor di tangan Balqis tetapi seekor lagi berjaya masuk.... aku rentap dengan pedangku... Syafiq menjerit kesakitan.."lepaskan...lepaskan... kau buka pintu ..aku keluar sekarang....." aku dengan pantas membuka pintu yang ku pasangkan bom jerangkap samar yang ku doakan sebelum ini untuk dijadikan perisai dari luar... pop..bommmmmm.. meletup si Afrit. Afrit ditangan Balqis terlepas.. almaklumlah belumku ajar apa yang sepatutnya Balqis lakukan setelah jin berada di tangannya...

Tiba-tiba krrrriinngggggggg... alarm hp berbunyi.. maka tamatlah sesi untuk pagi ini... bersedia untuk menghantar anakku ke sekolah... nampaknya aku tidak tidur-tidur lagi dari semalam. Ku putuskan tidak kemana-mana hari ini... berehat mengumpul kembali kekuatan untuk peperangan malam ini insyaallah.. Moga-moga Allah memeliharaku & tiada lagi serangan malam ini... (tetapi sekarang serangan kecil-kecilan masih berterusan- dikala aku titipkan cerita ini) kejap lagi baru nak p letak-letak kepala kejap coz sehari suntuk aku tak tidur..........

Pengajaran:

KEYAKINAN TINGGI KEPADA ALLAH & MAKBULNYA DOA
KEKUATAN FIZIKAL ADALH HASIL DARI ZIKIR YANG BERPANJANGAN
SEKALI KITA MEMBANTU MANUSIA 1000 KALI ALLAH MEMBANTU KITA
JANGAN SESEKALI KEDEKUT ILMU.. AJARKAN... AJARKAN...
BERJIHAD KERANA ALLAH & MATIKU KERANA ALLAH
ANAK YANG KECIL ALLAH PELIHARA
SABAR, SABAR, SABAR DENGAN UJIAN
MANUSIA ADALAH KEJADIAN TERBAIK,, KEKUATAN SEBENAR ADA DALAM MANUSIA
AIR MEDIUM PEMBENTUKAN TANAH YANG SEMPURNA
BERDOALAH SELALU
WALAUPUN HARI PERTAMA PENGIJAZAHAN, PELATIH SUDAH BERSEDIA