Diploma ir

Diploma ir
Diploma ir

Makam Huruf

 photo mro-2.jpg

Kenangan Tahap 7

 photo tahap7semua_zps18002aaf.jpg

Tuesday, 24 July 2012

Tidak Sedar DiSihir Jin Tua Malas lebih 10 tahun


Alkisah seorang lelaki yang berhajat merawat isterinya yang terkena  jin Asyik & Sihir.. Alhamdulillah Allah Segala Pemakbul doa, isterinya berjaya dengan IzinNYA dapat dipulihkan. Si suami meminta saya scan dirinya yang dikatakan terasa sesuatu di dalam badan dalam 1-2 minggu sebelum datang merawat. 

Diceritakan gangguan semasa pemanduan menjadi kerap & pelik.. dia merasakan dirinya seperti terkejut jatuh dari tempat tinggi, tersentap di jantung & memberhentikan kereta serta merta di jalan. Perasaan tidak tenteram semakin menjadi-jadi & hatinya sentiasa gelisah serta sering merasakan mengantuk tidak terhingga di dalam sesuatu majlis tertentu.

Scan pertama dilakukan, dengan izinNYA ternampak satu gangguan berpusat di kepala pesakit, maka seperti biasa jin di dalam badan dipanggil berbincang... badan pesakit terasa nak bersilat, semakin lama semakin kuat getaran di dalam badan sehingga pesakit tidak sedarkan diri & bermulalah interaksi bersama saya. jin ini tidak boleh bercakap tetapi Allah bantu dengan komunikasi bahasa isyarat. Jin memahami setiap soalan. Apabila ditanya sudah lamakah kamu aberada di dalam badan ini? Jin menjawap dengan bahasa isyarat dengan mengangguk-ngangguk kepalanya... 1 tahun, 3, 5,10 tahun.. jin menggelengkan kepalanya.. lebih 10 tahun... dengan pantas jin mengengguk-ngangguk ya..yaaa.... 

Apabila ditanya samaada dia saka @ sihir? maka jawapannya sihir.. kenapa selama ini kamu tidak aktif? kamu terpaksa? Ya dijawapnya.. tidak aktif kerana kamu malas buat kerja... ya jawapnya lagi.. disimpulkan didini bahawa jin ini adalah jin tua yang malas nak buat kerja, teraktif sendirinya apabila melihat si isteri tergena gangguan.. jadi dia cuba-cuba menguji si suami pulak. Jin ini di ikat di pengelangan kaki pesakit, maka ikatan dibuka dengan izin Allah swt.. alhamdulillah. Terdapat ulat dikepala pesakit yang dikatakan sering menyebabkan pesakit mengantuk & senang lena tidak kisahlah mana kawasan sekali pun. JIn beberapa kali menampar & memukul kepala pesakit bagi mengeluarkan ulat di kepala pesakit...Alhamdulillah ulat-ulat yang berada di dalam kawasan kepala dapat dikeluarkan walaupun mengambil masa yang lama. Akhir sekali dengan izin Allah sya mohon dibakar kawasan itu.. jin terasa sakit kerana binatang peliharaannya terbakar.. tugas sekarang pula adalah mengeluarkan jin pulak. Alhamdulillah dia bersetuju, walaupun ditarik beberapa kali masih gagal.. makaku pohon bantuan Allah swt supa diberikan petunjuk.. alhamdulillah ternampak satu ikatan besar menggunakan paku pasak di kedua-dua belah tangan pesakit..Dicabut & dibuang ke Serambi Madinah.. Alhamdulillah Jin tersebut dapat dikeluarkan dengan izin Allah swt.

Setelah pesakit mulai sedar, dia menceritakan selalu bermimpi sahabatnya.. dia mengsyaki sahabatnya itu punya angkara..mungkin kerana berpangkat besar motif utamanya.. tetapi nasihatku....ampunkan dosanya, biar Allah sahaja menghukumnya... kita pohon supaya Allah memberikan hidayah kepada penyihir & tukang sihir.. insyaallah...itu jalan terbaik.. bersyukur juga mendapat jin  tua malas.. kalaulah mendapat jin muda & rajin.. sudah pasti pesakit tidak senang duduk dibuatnya. 

Kesimpulannya; kita perlulah sentiasa rapatkan diri kita kepada Allah swt. Mungkin jin di dalam badan pesakit tadi tidak boleh terlalu aktif kerana pesakit sering zikir.. itulah kekuatan roh peribadi seseorang itu.. jin bertindak sekiranya kita lalai dalam ibadah kita. Apabila terasa sesuatu perubahan didalam diri, maka cepat-cepatlah kita muhasabah diri, merenung kembali akaun saham kita dengan Allah swt. Perubahan perlu dilakukan segera supaya tidak terbabas di tengah jalan. Jangan ambil endah tidak endah perihal gangguan ini kerana semakin lama bertapak semakin sukar dikeluarkan. Apapun masalah, kita pohon bantuan Allah swt, insyallah doa orang yang dizalimi akan termakbul oleh Yang Maha Esa.

0 comments:

Post a Comment