Diploma ir

Diploma ir
Diploma ir

Makam Huruf

 photo mro-2.jpg

Kenangan Tahap 7

 photo tahap7semua_zps18002aaf.jpg
Photobucket

Monday 10 June 2013

Perkongsian rawatan Naqib Lutfi


PERKONGSIAN RAWATAN NAQIB LUTFI SG.PETANI /GRIK

RABU 5hb Jun 2013, 7.45 Malam

Malam ini aku rasa tenang sangt tak seperti malam2 sebelum ini yg gugup...selepas magrib dan isyak aku call TGU ingin mgatakn padanya yg aku akn membuat rawatan yg diamanahkan oleh TGU.Suara TGU ku agak terkejut apabila mengatahui superman tidak ad bersama aku malam ini..Hanya kami berdua shaja....hehehe,Aku hanya mampu berdoa dan berserah sahaja pada Allah s.w.t.Semoga Allah permudahkn urusan aku pda malam ini.

Jam menunjukkan 9.30 pesakit pun tiba.sebelum memulakan rawatan aku seperti biasa berbual dahulu bertanyakan apakah masalah yg keluarga mereka hadapi.Apabila untuk memulakan sesi rawatan kain putih yg telah di ijazahkan untuk diletakkan di kaki nya,pesakit cepat-cepat menolak kain trsebut.Subhanallah aku terkejut dengan tindakan itu, dan aku sedar pesakit sudah tidak sedarkan diri.Maka bermulalah berdialong antara kami berdua.

1)JIN ini sebenarnya tidak jahat,meraka mengikut arahan serta perjanjian.

2)JIN ini sombong bongkah bercakap bersar,sesekali ijazah Sod aku teruji...hehehehe akan tetapi mereka jugak ada perasaan sedih dan kasihan pd sesama makhluk.

3)JIN bila rasa seperti terancm atau disakiti mereka akn datg dengan cara mereka.Aku belajar malam ini cara menenang kan hati mereka.

4)JIN nampak apa yg ad pada kita (perawat), amalan kita dengan izin Allah mereka tahu apa yang kita tahu.

5)Apabila JIN(kafir) melihat Keagungan ALLAH S.W.T,Keindahan yang ada didalam islam,Ketenangan di dalam islam dengan izin Allah mereka akan jatuh cinta pada islam.

Alhamdulillah aku bersyukur pada Allah kerna memudah kn urusan aku pda malam ini.Derita sakit 11 tahun akhirnya terungkai.Perkara yang paling menginsafkan aku apabila mereka memeluk islam.Aku rasa begitu sebak sekali.Tidak tahu mengapa tp itu yang aku alami lalui.Sayu...betapa besar rahmat MU Allah kpada setiap makhluk.Apa yg pasti dengan izin Allah jugak sakit itu datang,dengan izin Allah judak sakit itu pergi.Kita sebagai hambaNya akan diuji.Itu tanda Allah s.w.t sayang pada kita mahu melihat sejauh mana IMAN kita.Insha Allah nasihat pada diri ku jua.

KHAMIS 6hb Jun 2013, 4 Pagi

NOTE: Sebelum aku lelap kan mata...terngiang2 teringt balik dialong aku semasa merawat sebentar td.Kata-kata yg membuat aku tidak lena tidur "TGU saja BAGI kat ang....bole buat ka tidak".
INSHA ALLAH amanah ini aku ku pegang akan ku jaga rapi di dada seperti solat ku.

Allahurrahman Allahurrahim,
Allahul malikul kuddusussalam,
Allahul mukmin allahul muhaymin,
Allahul azzizul jabbarrul muttaqabbir.

0 comments:

Post a Comment