Diploma ir

Diploma ir
Diploma ir

Makam Huruf

 photo mro-2.jpg

Kenangan Tahap 7

 photo tahap7semua_zps18002aaf.jpg
Photobucket

Tuesday 19 June 2012

Pukulan Angin (Nota Pelatih)


Pukulan angin terbentuk apabila pelatih dalam gerak mengumpulkan sejumlah sedutan angin di telapak tangan lalu di terjemahkan ke pukulan dengan niat mencederakan musuh. Latihan demi latihan adalah perlu supaya pukulan ini tidak tersasar @ terpecah sebelum sampai ke destinasi yang di tuju.
Pembentukan putaran angin mengikut pusingan tawaf dengan menjadikan angin itu segumpal seumpama bebola meriam, padat, kuat & berat. Pukulan adalah dalam anggaran 1 tan sahaja (pukulan melebihi 2-5 tan lazimnya dapat dilakukan apabila anda memahami fungsi nafas,tanah, angin & gerak. -Pelatih ke tahap ke 4)

Pukulan angin terbahagi kepada:
  1. Pukulan angin kosong
  2. Pukulan Angin Puting Beliung
  3. Pukulan Angin halilintar
  4. Pukulan Angin Api
  5. Pukulan Api terowong
Setiap pukulan ini adalah perlu dibawah pengawasan Naqib @ Guru Utama sahaja. Latihan-ltihan pukulan hanya dapat di tranformasikan kepada pemahaman apabila anda dalam latihan berkumpulan @ paring training.  Kemahiran permainan angin perlu dilatih sentiasa kerana jin@musuh yang mahir boleh mengubah haluan pukulan angin kepada tuannya sendiri (Patah Balik). Jadi mahirkan diri supaya anda tidak tertewas dengan pukulan anda sendiri. 

Setiap pukulan angin perlu dijadikan minimum 2 lapisan;
lapisan tembakan/racun & lapisan biasa/standby/Pemecah.
Apabila tembakan pertama dilakukan, backup yang kedua menyusul serentak dalam kiraan 1 saat. Apabila pukulan pertama dapat dielak; agak mustahil yang kedua dapat dielak serentak. Maksudnya pukulan kedua perlu dipertajamkan lagi. Pukulan pertama sebagai pemecah perisai@benteng & pukulan kedua sebagai senjata utama memusnahkan musuh. 

Bagaimana pukulan anda menjadi kukuh & kuat?
Setiap gerak anda berserta zikir & kekuatan bersama ayat2 ruqyah. (Yakinlah Allah Maha Pemakbul Doa Anda).  Keyakinan tinggi kepada bantuan Allah.

Sebab Kelemahan Pukulan:
Kurang Keyakinan kepada Allah swt
(Buat bukan kerana Allah)
Riak
Sombong 
Berkepentingan tertentu
Hamba duit /duit sebagai focus
Zikir Lemah

Setiap pelatih perlulah berdoa sentiasa kepada Allah & binalah keyakinan tinggi kepada kuasa Allah swt. Kekuatan kita adalah kekuatan Zikir & Keyakinan kepada  Makbulnya Doa.
Rapatkan diri kepada Allah & buatlah kerana Allah  & bukan kerana berkehendakan ilmu itu.

0 comments:

Post a Comment